مقالات آرشیو خبر ها
طنز روز ! کتابچه راهنما برای بازیکنان یوونتوس : 13 قانون ساده برای تمكین

طنز روز ! کتابچه راهنما برای بازیکنان یوونتوس : 13 قانون ساده برای تمكین

یادداشتی بامزه و دلنشین و در عین حال قابل‌ تأمل از Enrico Danna (نویسنده، روزنامه‌نگار و شاعر ایتالیاییِ طرفدار بیانكونری) خطاب به بازیکنان یوونتوس با عنوانِ تصحیح شده ی کتابچه راهنما برای بازیکنان یوونتوس: 13 قانون ساده برای تمكین.

 

بعد از تماشای یک فیلم ترسناک‌ِ دیگر (این بار در دربی‌دلا‌موله) ، همچنان سعی می‌کنیم به آن لبخند بزنیم؛ چراکه در غیر اینصورت مجبوریم دستکش‌های بوکس‌مان را بپوشیم و برخی از صورتک‌های سیاه و سپید را نوازش کنیم.

 

بازیکنان عزیز باشگاه یوونتوس لطفاً کمی انصاف داشته باشید. حقوق دریافتی شما بر خلاف عملکردی است که بسیاری از شما در زمین ارائه می‌کنید. شاید اگر قرار بود بر اساس عملکردتان در زمین مبالغ قراردادهای‌تان تعیین‌ شود امروز یوونتوس یکی از قوی‌ترین ترازنامه‌های مالی میان باشگاه‌های اروپا را در اختیار داشت.

 

مایلم برخی از قواعد و قوانین اساسی فوتبال را به شما یادآوری کنم:

 

1. بازی فوتبال بسیار ساده‌ است. هدف این است که با به ثمر رساندن یک گل یا بیشتر نسبت به حریف در مسابقه پیروز شویم. برای گلزنی نیز باید توپ را به سمت دروازه رقیب شلیک کنیم. (چه با پا و چه با سر)

  

2. توپ باید به بازیکنان هم‌لباس‌ِ شما منتقل شود. اگر دچار عارضه کوررنگی هستید توصیه می‌کنم برای چک‌آپ به کلینیک باشگاه مراجعه کنید. درهای جی مدیکال همیشه به روی شما باز است؛ همانند رویارویی شما در مقابل حریفان‌تان در زمین.

  

3. هیچ اجباری برای ورود به دروازه حریف همراه با توپ نیست؛ همان که بتوانید توپ را به سمت دروازه شوت کنید کافیست. هرچند ممکن است کمی باعث خستگی و استرس در شما شود اما طبق قوانین ورزش فوتبال اين اقدام مجاز است.

  

4. تلاش برای بازی عمودی و رو به جلو به جای حرکت‌های خسته‌کننده‌ی افقی، ایستا و رو به عقب در زمین ابداً ممنوع نیست.

  

5. به پایان رساندن بازی با لباس‌های آغشته به عرق منعس ندارد و هیچ هزینه‌ای نيز برای خدمات خشکشویی باشگاه دربرنخواهد داشت. باشگاه یوونتوس این اطمینان را به شما می‌دهد که این کار را با بهترین کیفیت و با هزینه خودش انجام می‌دهد.

  

6. هنگام از دست دادن توپ در زمین می‌توانید حریف را تعقیب و اندکی تلاش کنید تا بلکه بتوانید توپ را از آنها بازپس گیرید. ایستادن، نثار لعنت به آنها، نگاه به اطراف و جستجوی آسایشِ الهی تنها راه‌حل ممکن نیست.

  

7. هر مسابقه فوتبال با احتساب وقت‌های اضافی تقریباً 95 دقیقه طول می‌کشد. پولی که بابت حقوق به شما پرداخت می‌شود برايِ بازی از دقیقه یک تا آخرین ثانیه آن است؛ شایسته است تا واپسین دقایق از فوتبال بازی کردن دست نکشید.

  

8. فوتبال بازی کردن به معنای آویزان بودن در زمین چمن نیست؛ اندکی فعالیت جسمانی با همراهی انگیزه‌های روحی و روانی برای اینکه بتوانیم بگوییم فوتبال بازی می‌کنیم نیز نیاز است.

  

9. مسابقه فوتبال در زمین برگزار می‌شود. پست و استوری و ابراز عشق و علاقه به یووه قبل و بعد از مسابقه امتیازی به حساب تیم در جدول رده‌بندی واریز نمی‌کند.

  

10. چرت‌زدن قبل از بازی‌ها و در فاصله میان دو نیمه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. تماشای چهره‎‌ برخي از شما در ابتدای ورودتان به زمین در نیمه‌های اول و دوم بینندگان را دچار این پرسش می‌کند که در حال تماشای بازیکنان تیم فوتبال یوونتوس هستند یا تیم خوابگردانانِ یووه؟ در صورت کسالت و خواب‌آلودگی می‌توانید از مشاوران جی مدیکال کمک بخواهید.

  

11. می‌توانید با حریف مقابله کنید تا بلکه او گل نزند و یا چه‌بسا توپ را از دست بدهد. این درگیری شما با او ابداً جرم محسوب نخواهد شد.

  

12. مستطیل سبز نسبتاً بزرگ است و برای همه در خود جا دارد. شما باید سعی کنید در تمام قسمت‌های آن پخش شوید و از تمام فضاها استفاده کنید. تجمع در یک نقطه و پیش‌روی از محدوده در نظرگرفته شده برای‌تان امتیاز منفی به همراه نخواهد داشت.

  

13. لطفاً از دستورات تاکتیکی سرمربی پیروی کنید. اگر در شناخت مربی ابهاماتی دارید باید برایتان یادآور شوم مربی آن مردی است که ریش‌دارد و با کت و شلوار و کروات در کنار نیمکت ذخیره‌ها می‌ایستد. اکنون اگر او را شناختید پیشش بروید و به او بگویید سلام آقای پیرلو.

 

با اینکه این روزها بیشتر از هر زمان دیگری استحقاق دریافت ضربات فراوان انتقاد را دارید اما تلاش کنید دست‌كم جایگاه‌ها و عناوین باقی مانده این فصل را برای یووه به‌دست بیاورید. ما همچنان صبر می‌کنیم.

ارسالی از : حامد وحیدی / جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: